Tomineborgdalen

Vi har fått en flott leirplass, kun noen minutters gange fra barnehagen

Sensommer/ høst 2016 tok vi i bruk vårt nye turområde, i Tomineborgdalen. Vi var i forkant for utviklingen av området i kontakt med grunneiere (Drammen og Lier kommune), og fikk avklart hvor, og hva vi kunne gjøre med området. Foreldre og ansatte var med på den første utviklingen av området, og barna har vært med å gjøre det til sitt eget. Stadig nye barn får gleden av å benytte området.

I Tomineborgdalen har vi bålplass, gapahuk og et lite gjerde ved en bratt skrent. Gjerdet ble utbedret på foreldredugnad vårhalvåret 2022. Det er også bygget et skjermet sted til doen vår.

Plassen blir mye brukt og vi er veldig stolte av det fine området vårt. Det er et sted barna kan utforske naturen på sine egne premisser, og alle føler mestring.