Huskeliste over klær og utstyr barna skal ha i barnehagen

Her er en huskeliste over klær og utstyr barna trenger å ha i barnehagen. (Husk å navne alt, enten med navnelapper eller skriv med vannfast tusj).

• Innesko, vi anbefaler sandaler. Tøfler eller joggesko kan bli for varmt og tett for føttene, og sokketøfler blir våte gjennom sålen hvis barnet tråkker i mye vannsøl.
• Drikkeflaske som tas med hjem hver dag for vask, og tilbake dagen etter.
• Bleier og stellekrem
• Skiftetøy; ekstra sokker, truser, bukse, genser, t-shirts. Shorts, badetøy og håndkle om sommeren, strømpebukse, tynt ulltøy om vinteren
• Regnjakke og regnbukse, gummistøvler (skal alltid være i barnehagen). Ta det med hjem til vask når det er vått og/eller møkkete, og ta det med tilbake neste dag. Hvis dere vrenger regntøyet når det skal tørkes, tørker det raskere og er klart neste dag. Se over uteklærne hver dag.
• Regnvotter til kjølige, våte dager
• Varm genser og bukse til å ha under regntøyet på kjølige høstdager (anbefaler ull), ullsokker, lue, votter (flere par).
• Parkdress (overtrekksdress uten varmt innerfor) til litt kjølige høst- og vårdager
• Vinterdress til kalde vinterdager (utedress med varmt innerfor)
• Cherroks (”Tykke gummistøvler”) NB. De tåler bare ned til ca –4 grader! Under det blir støvlene stive og kalde.
• Vinter-støvler

• Bag eller handlenett hvor personalet kan legge skittent/ vått tøy (så slipper vi plastposer)
  • Vennligst hjelp barna å holde orden på garderobeplassen sin.
  • Se over plassen hver dag og sørg for at det barnet trenger til dagen ligger klart.

Noahs Ark Barnehage